ZEIT: Svaka treća kompanija u Njemačkoj podstiče muške šefove da uzmu roditeljsko odsustvo

Otprilike polovina Nijemaca vjeruje da uzimanje roditeljskog odsustva šteti karijeri muškaraca. Prema studiji, kompanije sve više vide stvari drugačije.

Sve više kompanija ohrabruje muške menadžere da uzmu roditeljsko odsustvo. Ovo je rezultat online studije Njemačkog ekonomskog instituta (IW) u ime Federalnog ministarstva za porodična pitanja, a prenosi Business Insider. Studija će biti predstavljena ovog petka. Prema ovome, oko 34 posto kompanija je izjavilo da izričito nude šefovima roditeljsko odsustvo. U 2015. godini je i dalje bilo oko 17 posto – stoga se broj udvostručio.

Polovina ljudi u Njemačkoj još uvijek vjeruje da uzimanje roditeljskog odsustva šteti karijeri muškaraca. To je pokazala studija koju su u maju objavili berlinski naučni centar za društvena istraživanja, Institut za primijenjene društvene nauke i ZEIT.

43% očeva koristi plaćeno roditeljsko odsustvo  nakon rođenja djeteta , ali većina njih samo dva mjeseca. S druge strane, oko 98 posto majki prima roditeljski dodatak deset mjeseci ili duže. Kada očevi uzmu dva mjeseca roditeljskog odsustva, često to čine u isto vrijeme kada i njihov partner – na primjer, za zajedničko putovanje na roditeljsko odsustvo.

Prema rezultatima tekuće IW studije, povećan je i udio kompanija koje se obraćaju očevima odmah nakon rođenja djeteta preko odjela za ljudske resurse ili menadžera kako bi im pružili podršku. U 2015. i dalje je iznosio 13,6 posto, u 2023. oko 31 posto.   

Prema istraživanju, udio kompanija koje nude očevima mogućnost rada sa skraćenim radnim vremenom još se više povećao. Prema studiji, ovo se učetvorostručilo: 2015. je i dalje bilo oko pet posto, 2023. oko 19 posto. Nizak udio kompanija sa ponudom na pola radnog vremena pokazuje da je to još uvijek izuzetak.

Povezane vijesti

NAJNOVIJI ČLANCI