Kabineti predsjednika i potpredsjednika Federacije Bosne i Hercegovine budžetske korisnike u prošloj godini koštali su 3.557.811 KM koliko je ukupno za njih izdvojeno izmjenama i dopunama budžeta. Od toga na bruto plaće i naknade plaća je izdvojeno 1.766.185 KM.
U Kabinet Predsjednice FBiH Lidije Bradare odlazi 1.553.491 KM, dok je uredu potpredsjednika Refika Lende dodijeljeno 1.017.850 KM a potpredsjedniku Igoru Stojanoviću 986.470 KM.
Na plaće i naknade najviše je izdvojeno za Bradarin kabinet – 727.992 KM, dok je Kabinet potpredsjednika Lende potrošio 556.670 KM i Stojanovićev 481.522 KM, stoji u izvještaju koji je objavio Ured za reviziju FBiH za prošlu godinu.
Naknade za prijevoz s posla i na posao daleko najviše izdvaja predsjednica FBiH, Lidija Bradara i to 21.637 KM, dok za troškove smještaja dužnosnika izdvaja 8.569 KM. Za odvojeni život joj je isplaćeno 7.615 KM a za prevoz korisnicima odvojenog života 3.614 KM. Najskromniji je potpredsjednik Stojanović kojem je 3.134 KM isplaćeno na ime naknade za prijevoz s posla i na posao.
Bradari i njenim zamjenicima je, iz džepova građana, plaćeno 18.330 KM – za regres i 40.320 KM- jednokratne pomoći, utvrdili su federalni revizori.
– Ured predsjednice je u prošloj godini zaključivao ugovore o djelu za obavljanje poslova asistenta predsjednika FBiH za šta je izdvojeno 12. 000 KM, dok je Lendo zaključivao ugovore za poslove lektorisanja i prevođenja na šta je potrošeno 3. 000 KM. Stojanović je na period od šest mjeseci izdvojio 16.500 KM za ugovore o djelu “za vršenje sigurnosne procjene i analizu stanja opće sigurnosti u FBiH, za savjetodavnu stručnu pomoć iz oblasti prava, za savjetodavnu stručnu pomoć iz oblasti energetike, te tekuće održavanje internet-stranice”, stoji u finansijskom izvještaju federalnih revizora.
Nadalje navode da ne mogu potvrditi “osnovanost zaključivanja ugovora o djelu za obavljanje redovnih poslova iz nadležnosti koji su sistematizovani pravilnicima o unutrašnjoj organizaciji”.
– Radi se o redovnim poslovima, zbog čega ne mogu imati karakter i tretman ugovora o djelu. Naime, za obavljanje poslova koji su sistematizovani pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji izvršioci se angažuju shodno Zakonu o državnoj službi u FBiH i Zakonu o namještenicima u organima državne službe u FBiH, utvrdili su revizori koji su na isto ukazivali i prethodnih godina.
Iako su ova tri Kabineta registrovana kao jedno pravno lice i sa jednim ID poreskim brojem već godinama se ponašaju kao tri odvojena budžetska korisnika, pa je tako svaki ured posebno dostavljao pojedinačne godišnje izvještaje Federalnom ministarstvu finansija.
Revizori su se posebno osvrnuli na planiranje i provođenje javnih nabavki koje, kako se navodi u finansijskom izvještaju, “nije vršeno na nivou registrovanog pravnog lica kao jednog ugovornog organa“.
– Plan javnih nabavki nije objavljen na portalu javnih nabavki Agencije za javne nabavke jer ugovorni organ (Predsjednik i dva potpredsjednika FBiH) nije sačinio jedinstven plan javnih nabavki, nego je svaki ured donio svoj. Uredi su postupke nabavki kancelarijskog materijala, tonera, dnevne štampe, kompjutera i kompjuterske opreme, materijala za higijenu, robe široke potrošnje, kolektivnog osiguranja zaposlenih, uređenja interijera, goriva te održavanja i osiguranja vozila provodili odvojeno. Shodno navedenom, smatramo da postupci nisu provedeni na način kojim se osigurava postupanje s ciljem najefikasnijeg korištenja javnih sredstava, pojašnjavaju revizori. Ured potpredsjednika FBiH Refika Lende je, stoji u izvještaju, kod nabavke goriva zaključio okvirni sporazum u vrijednosti “do 19.890 KM” sa dobavljačem “Hifapetrol” d.o.o. Sarajevo, a ne u visini ukupne cijene najpovoljnije ponude – a što nije u skladu sa Zakonom, smatraju revizori.