U povodu 30 godina opsade Sarajeva, Historijski muzej Bosne i Hercegovine postavio je fotografsku diptik instalaciju pod nazivom ˝Čistina˝ Danila Krstanovića i Andreja Đerkovića.
Diptik je u suradnji sa fotografskom platformom Sniper Alley postavljen na desetu obljetnicu Krstanovićeve smrti.
Ovaj fotografski diptik je amalgam dvije fotografije iz dva historijska perioda suvremenog društva kakvog ga danas poznajemo – opsade Sarajeva i globalne pandemije COVID-19.
Fotografija Danila Krstanovića (1951.-2012.) na kojoj žena pretrčava raskrižje na Skenderiji u Sarajevu dok u rukama zagrljajem štiti dijete od snajpera, vizualno i bezvremenski se rasplinjuje u fotografiji Danilovog prijatelja i ratnog kolege Andreja Đerkovića na kojoj je, nakon skoro tri decenije sasvim nesvjesno, identična scena na centralnom placu Plainpalais u Ženevi.
Dvije fotografije, jedna u pokretu, druga statična, zajednički objedinjuju čistinu, koja na svakoj od njih ima različito značenje i osobno čitanje.
Krstanovićeva fotografija pokazuje čistinu kao opasnost, dok Đerkovićeva sa druge strane, prikazuje čistinu kao spas.
U prvoj je subjekt želja da se pobjegne sa čistine zbog smrtonosnog snajperskog djelovanja, dok u drugoj, taj subjekt je želja ostati što više na čistini daleko od fizičkog dodira zbog smrtonosnog virusa COVID-19.
Snaga tog zatvorenog majčinskog zagrljaja i otvorenost čistine na obje fotografije čine vizualnu konstrukciju ta dva perioda, kao i konstrukciju vlastitog osjećaja u tom trenutku u kojemu je glavni cilj zaštititi ono što vam je u tom trenu važnije od vas samih.
Kustos ovog postava je djevojčica iz naručja na fotografiji Danila Krstanovića, Tijana Križanović, danas kustosica Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine.