TRANSFERI BEZ KRITERIJA: Grad Široki Brijeg dijelio novac i kršio zakone – Uprava sve negira

Grad Široki Brijeg raspodjelu transfera za sport u iznosu od 92.811 KM i kulturu u iznosu od 168.783 KM nije izvršio na temelju javnog poziva i kriterija definisanih odlukama o raspodjeli koje je donijelo Vijeće, konstatovali su federalni revizori u Izvještaju o finansijskoj reviziji Grada Široki Brijeg za prošlu godinu.

Ova gradska uprava je negativnu ocjenu dobila prvenstveno zbog kršenja zakona i propisa, uključujući Zakon o javnim nabavkama i Zakon o principima lokalne samouprave.

Revizori, između ostalog, navode da nije uspostavljena jedinica za unutrašnju reviziju, stvoreni su rashodi i izdaci preko iznosa odobrenih posebnim dijelom budžeta za te namjene u iznosu od 3.016.617 KM i nisu poštovani prioriteti izvršavanja budžeta.

Dio iz revizorskog izvještaja

Ured za reviziju institucija FBiH u izvještaju je izrazio sumnju u transparentnost i ekonomičnost načina zbrinjavanja komunalnog otpada s obzirom da Široki Brijeg plaća naknadu od 60 KM po toni deponiranje otpada, dok za istu količinu Grad Ljubuški plaća 10 KM.

– Pružanje usluga zbrinjavanja komunalnog otpada nije provedena procedura odabira najpovoljnijeg ponuđača. Zbog navedenog nismo mogli potvrditi da su za usluge zbrinjavanja komunalnog otpada zadovoljena proračunska načela efikasnosti, ekonomičnosti i transparentnosti, smatraju revizori koji navode i to da su “subvencije za zbrinjavanje komunalnog otpada iskazane u iznosu 1.325.304 KM, a u cijelosti se odnose na pružene usluge tvrtke Gram Trans d.o.o. Široki Brijeg”.

/ILUSTRACIJA

Ističu da za pružanje usluga zbrinjavanja komunalnog otpada nije provedena procedura odabira najpovoljnijeg ponuđača, te samim tim usluge su pružane bez zaključenog ugovora, što nije sukladno Zakonu o javnim nabavama.

Dobavljač ispostavlja fakture za prijevoz po jediničnoj cijeni od 1.696,50 KM, u privitku kojih su otpremnice za usluge “odvoz komunalnog otpada na relaciji Široki Brijeg – Zenica” i fakture za deponiranje komunalnog otpada po jediničnoj cijeni od 60 KM/t bez uračunatog PDV-a. Grad je prihvatao fakture za deponiranje komunalnog otpada bez prilaganja dokumentacije o količini deponiranog otpada od pružatelja usluga, kao i bez podataka o cijeni koju dobavljač plaća pri deponiranju. Usporedbe radi, Grad Ljubuški sukladno zaključenom ugovoru plaća naknadu od 10 KM/t za deponiranje otpada JP “Regionalna deponija” Doboj. Zbog navedenog nismo mogli potvrditi da su za usluge zbrinjavanja komunalnog otpada zadovoljena proračunska načela efikasnosti, ekonomičnosti i transparentnosti, jasni su federalni revizori.

Ističu da je pored ostvarenog negativnog finansijskog rezultata za prošlu godinu u iznosu 2.463.119 KM na teret pozicije neraspoređenog viška rashoda nad prihodima knjiženo 2.889.065 KM kao posljedica ispravka knjiženja iz ranijeg razdoblja.

– Ukupni negativni finansijski rezultat za 2023. godinu iskazan je za najmanje 100.000 KM manje od stvarnog s obzirom na to da su primljeni, a neutrošeni transferi u navedenom iznosu iskazani kao prihod te godine, dok je neraspoređeni višak rashoda nad prihodima iskazan za najmanje 464.838 KM manje od stvarnog budući da su, pored neosnovano oprihodovanih sredstava iz 2023. godine, neutrošena namjenska sredstva i donacije iz ranijeg razdoblja u iznosu od 364.838 KM (sredstva zaštite i spašavanja 197.593 KM, sredstva za šume 111.593 KM, Projekt Adriatic canyoning 163.398
KM) oprihodovana, stoji u izvještaju.

Osvrčući se na izvještaj Ureda, iz Uprave Grada su se oglasili saopćenjem te su naveli da “revizor nestručno i neprofesionalno vrši usporedbu sa Gradom Ljubuškim navodeći da Grad Ljubuški plaća odlaganje komunalnog otpada 10 KM po toni te izvodi netačan zaključak da Široki Brijeg plaća odlaganje otpada šest puta više nego Ljubuški”.

Vrlo lako je dokazati da su tvrdnje revizora netačne uvidom u godišnje izvještaje o izvršenju budžeta Grada Ljubuškog za 2023. godinu, gdje je vidljivo da je na ekonomskom kodu 613323 – izdaci za komunalne usluge deponiranja otpada na komunalnu deponiju Ljubuški za tu namjenu realizirao 1.189.139KM, navode iz gradske uprave.

 

Dio Izjave rukovodstva gradske uprave date revizorima

– Slijedom gore navedenog jasno je da Široki Brijeg proizvodi više komunalnog otpada. Također Općina Grude u budžetu za 2024. godinu za odvoz i deponiranje komunalnog otpada planira 600.000 KM, a imaju 17.308 stanovnika odnosno 4.502 kućanstva. Iz svega gore navedenog jasno je vidljivo da Grad Široki Brijeg plaća prijevoz i odlaganje komunalnog otpada po sličnoj cijeni kao i drugi gradovi i općine u okruženju te da su neutemeljene i netačne tvrdnje revizora o razlici u cijeni odlaganja komunalnog otpada u Širokom Brijegu i Ljubuškom, što se može potvrditi iz javno dostupnih službenih dokumenata, saopćili su iz Uprave Grada Široki Brijeg.

U opširnom izvještaju, federalni revizori su osim isticanja uočenih nepravilnosti dali ukupno 28 preporuka, od kojih je 17 nerealiziranih iz prethodnog razdoblja. Grad Široki Brijeg do sada je realizirao sedam preporuka, dok su dvije djelimično realizirane.

Inače, Miro Kraljević (HDZ BiH) je od 2004. četiri puta biran za prvog čovjeka Širokog Brijega. Kada je Široki Brijeg 2014. godine dobio status grada, Kraljević je postao prvi gradonačelnik. Za gradonačelnika je izabran i na Lokalnim izborima 2016. i 2020. godine.

Povezane vijesti

NAJNOVIJI ČLANCI