U naredne dvije godine zaposleni u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH nesumnjivo će voditi još više računa o higijeni ako je suditi po tenderu za nabavku toalet papira, ubrusa i higijenskih potrepština u vrijednosti oko 200.000 KM.
Prema detaljima javnog natječaja, koji će trajati do četvrtka, 30. aprila (kada je i otvaranje ponuda), od ukupnog iznosa za nabavku toalet papira i ubrusa predviđeno je 105.000 KM, što su nam potvrdili i iz UIO BIH. Ako pođemo od pretpostavke da će polovina ovog iznosa biti utrošena za toalet papir (a sigurno i mnogo više od polovine), uz prosječnu cijenu od 0,22 KM po komadu dobijemo brojku od najmanje 238.000 komada, odnosno rolni papira!
Foto: Faksimil obavještenja o nabaci
Tragom ove računice, obratili UIO BiH za pojašnjenje o opravdanosti nabavke ovolikih količina toalet-papira za kojim je, vrijedi podsjetiti, u početku pandemije vladala svojevrsna pomama.
U odgovoru na naš upit iz UIO BIH su naveli da je odlukom direktora UIO odobreno provođenje otvorenog postupka javne nabavke za prikupljanje ponuda za nabavku i isporuku toaletnog papira i ubrusa i higijensko potrošnog materijala po lotovima.
Ukupna procijenjena vrijednost nabavke na godišnjem nivou je oko 100.000 KM, a procjena vrijednosti nabavke, prema navodima iz UIO BiH, vršena je „na osnovu potrošnje ove robe u protekle dvije godine, ali i na osnovu trenutnog stanja na tržištu“.
„Uprava za indirektno oporezivanje najveća je institucija na nivou BiH sa oko 2.500 zaposlenih službenika, i imamo zgradu sjedišta Uprave u Banja Luci te četiri zgrade regionalnih centara u Banjaluci, Sarajevu, Mostaru i Tuzli“, naveli su iz UIO BiH.
Foto: Sjedište Uprave za indirektno oporezivanje u Banja Luci
Istaknuli su i da širom BiH imaju još 30 carinskih ispostava, kao i 59 carinskih referata pri graničnim prijelazima. Na svim ovim lokacijama nalaze se objekti gdje se vrši dostava robe.
„Kako bi se svi objekti UIO širom Bosne i Hercegovine opskrbili toaletnim papirom i ubrusima, kao i sa higijensko-potrošnim materijalom, smatramo da je procijenjena vrijednost nabavke potpuno realna. Osim toga, procijenjena vrijednost nabavke je okvirna i Uprava za indirektno oporezivanje se ne obavezuje na realizaciju svih sredstava, već će se nabavka vršiti sukcesivno shodno iskazanim potrebama tokom dvije godine“, zaključuju iz UIO BiH.
Drugim riječima, ukoliko uposlenici ove institucije budu manje boravili u toaletima, neće ni biti potrebe za nabavkom ovolikih količina.
Referiranjem na dio obrazloženja UIO BiH da je procjena nabavke vršena i na osnovu stanja na tržištu postavlja se pitanje da li su proizvođači papirne konfekcije, kao i ostalih higijenskih potrepština, iskoristili pandemiju COVID -19 koja je uzrokovala enormnu potrošnju ovih potrepština za povećanje cijena svojih proizvoda i ostvarivanje ekstraprofita.