Borovo: “Nakon Konstraktinog nastupa porasla nam je prodaja Borosana”

“Ovo je dokaz da Borosana više nije samo radna obuća već i modni dodatak, posebno otkada je dobila novi dizajn”, rekao je Stažić

Simbol radnica Jugoslavije danas je nezaobilazan dodatak zaljubljenicama u retro modu na području Hrvatske i Slovenije, ali i Austrije i Njemačke gdje se normalno mogu kupiti u trgovinama.

Iako se u Srbiji ne prodaju, za svoj je nastup na Eurosongu Ana Đurić – Konstrakta upregnula svoj tim koji je Borosane nabavio čak iz Zagreba. Ove su legendarne cipele upotpunile besprijekorni eurovizijski stajling srpske predstavnice i, naravno, oduševile Hrvate koji su joj dali najveći mogući broj glasova. A oduševljeni su bili i u vukovarskoj tvornici koja ih kontinuirano proizvodi već 54 godine.

“Bili smo upoznati s time da će predstavnica Srbije na Euroviziji, Konstrakta, nositi bijele Borosane. Naime, to smo saznali iz medija, isto tako i da su kupljene u poslovnici u Zagrebu. Mi smo sretni što je predstavnica na Euroviziji nosila obuću iz Borova na takvoj pozornici koja je putem malih ekrana praćena s milijunima gledatelja te izazvala toliku medijsku zainteresiranost za naš proizvod. Ovim putem želimo čestitati Konstrakti na visokom plasmanu na Euroviziji”, poručio je glasnogovornik Borova, Ivan Stažić.

Odmah smo se prisjetili povijesti ovog legendarnog modela kojeg se često uzdizalo na razinu simbola ženske emancipacije u Jugoslaviji. Borosana je prvi puta plasirana na tržište 1968. godine, a od tada niti jednom nije izašla iz prodaje. Iz Borova su nam ispričali njezinu priču.

“Razvijao ju je otprilike jednu godinu tim stručnjaka na čelu s dr. Brankom Strinovićem, ortopedom iz Zagreba. Borosana je stvorena prema anatomskim svojstvima ženskog stopala čime se postigla uspješna kontrola svih njegovih bitnih dijelova. Bila je to isključivo namjenska obuća kreirana za žene koje dugo stoje ili mnogo hodaju. U prvim godinama proizvodnje dnevno se proizvodilo 1600 pari Borosana, dakle, više od 200 tisuća pari tijekom prvih godina”, objasnio nam je Stažić.

U početku su se proizvodile samo u plavoj i bijeloj boji, da bi se krajem 80-tih pojavile i crne. Proizvodni maksimum dosegle su sredinom 70-ih i početkom 80-ih kada su ih nosile baš sve radnice diljem bivše države.

“Tijekom jedne smjene, za 8 radnih sati, proizvodilo se čak tisuću pari, što je godišnje prelazilo 500 tisuća pari”, rekao je Stažić.

Raspadom Jugoslavije nestala je i prepoznatljiva moda tog vremena. Na nogama ‘djelatnica’ sve su se više mogle naći američke tenisice, a dugi niz godina gotovo nikome nije palo na pamet u Borosanama prošetati gradom. No, kreativni tim Borova prije petnaestak godina odlučio im je udahnuti drugi život.

“Nakon uspješnog redizajna Startasica, 2008. godine odlučilo se i Borosanama dati novi dizajn platna. Tako je Borosana, do tada poznata samo kao radna obuća, postala poželjan ali i izrazito udoban modni dodatak. Do sada je izišlo već nekoliko kolekcija Borosane koje svaki put iznova razvesele ljubiteljice ovog modela obuće. Vesele i šarene ili odmjerene jednobojne, savršeno se uklapaju u nove modne trendove”, objasnio je Stažić.

Borosana danas više nije najprodavaniji proizvod Borova, ali njena prodaja je, kaže Stažić, i dalje zadovoljavajuća.

“Potražnja za njima je porasla od izlaska vijesti kako će biti na Euroviziji. Ovo je dokaz kako Borosana više nije samo radna obuća već i modni dodatak posebno otkada je dobila novi dizajn platna u šarenim i veselim uzorcima”, rekao je Stažić.

Pa je tako svakog ljeta sve više i više Borosana na ulicama gradova diljem Hrvatske. No, ovoga puta u svojstvu modne, umjesto radničke, emancipacije.

Izvor: rtl.hr

Maja BJELAJAC
Maja BJELAJAC
Bosanskohercegovačka novinarka, freelancer. Radila u brojnim medijima, od čega najduže na Radiju Slobodna Evropa.

Povezane vijesti

NAJNOVIJI ČLANCI