BROJNE PRITUŽBE GRAĐANA: Cijene komunalnih usluga obračunate retroaktivno

Na brojne pritužbe je reagovala i Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača BiH koja je od Općinskog vijeća Kakanj i JP Vodokom tražila obrazloženje za ovakve postupke.

Na osnovu brojnih pritužbi građana Kaknja na retroaktivnu naplatu komunalnih usluga Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača BiH se dopisom obratila Općinskom vijeću Kakanj navodeći da se sporna odluka ne može primjenjivati retroaktivno.

Istovremeno, ombudsmani od Javnog preduzeća Vodokom zahtijevaju izjašnjenje po ovom pitanju. Vodokom ima osam dana roka na izjašnjenje.

Naime, skupština JP Vodokom Kakanj je 8. februara ove godine usvojila Odluku o visini cijena komunalnih usluga kojom je cijena vode povećana za 58 posto, a odvoz otpada i kanalizacije za 38 posto. U odluci je navedeno da se počinje primjenjivati nakon što Općinsko vijeće da svoju saglasnost.

Općinsko vijeće je na sjednici 27. februara većinom glasova dalo saglasnost na odluku, čime je počela njena primjena.

Međutim, JP Vodokom Kakanj je cijene komunalnih usluga za februar obračunalo retroaktivno po novim cijenama, što je izazvalo proteste i nezadovoljstvo Kakanjaca.

Ukoliko ne ponudi dokaze koji osporavaju navedene činjenice, JP Vodokom Kakanj će biti naloženo da ispravi obračun računa komunalnih usluga za februar, te da o tome obavijesti Instituciju ombudsmena za zaštitu potrošača BiH.

Kako saznajemo, kolegij Općinskog vijeća Kakanj je zatražio od JP Vodokom Kakanj očitovanje o načinu na koji će postupiti po preporuci Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

Maksida Topalović iz neformale grupe “Kakanj ustaje” za Inforadar kaže da se radi o “kršenju svih zakona i propisa, ali i pljački građana“.

Topalović: Povećanja nisu opravdana

Podnijeli smo prigovor kantonalnom i federalnom ministarstvu odnosno inspekcijama. Od kantonalne inspekcije smo dobili odgovor da su bili na terenu, da su utvrdili stanje te da će poduzeti mjere u njihovoj nadležnosti. Šta to podrazumijeva, niko nas nije obavijestio”, ističe Topalović.

Odluka je objavljena i u Službenim novinama Općine Kakanj

Pojašnjava da i u odluci Vodokoma i Općinskog vijeća stoji da nova cijena važi od dana odobravanja odnosno donošenja odluke OV.

“Međutim, oni su svim građanima poslali uvećane računare za cijeli februar, a zapravo su trebali obračunati samo dan”, pojašnava Topalović koja je u ime NG Kantonalnom tužilaštvu Zeničko-dobojskog kantona podnijela i krivičnu prijavu protiv Uprave JP Vodokom, na čijem je čelu v.d. direktor Ishak Avdispahić (SDP).

“Radi se o stjecanju koristi za preduzeće mimo svih zakonskih propisa i očitoj pljački građana. Pokrećemo inicijativu da se preispita povećanje cijena do kojih je došlo JP i to bez jasne metodologije. Ekonomisti sa kojima smo razgovarali su nam kazali da povećanje može biti najviše 30 posto. Bez obzira na iznos, nije u redu da bez obrazloženja povećavaju cijenu 58 posto. A sve to je usvojilo Općinsko vijeće Kakanj. Nadamo se da će odgovorni za ovo stanje odgovarati”, poručuje Topalović.

Podsjetimo da je Inforadar ranije pisao da JP Vodokom, na čijem je čelu tada bio Haris Veispahić, za pet godina nije realizovalo preporuke koje je dobilo od Ureda za reviziju institucija Federacije Bosne i Hecegovine.

Utvrđeno je da je od ukupno 20 datih preporuka osam njih realizovano, šest djelimično dok je šest nerealizovano. Prema mišljenju revizora to je “nedovoljan stepen realizacije”. Među nerealizovanim preporukama konstatovano je i to da ovo kakanjsko preduzeće nije izvršilo ispravku vrijednosti nenaplaćenih potraživanja starijih od 10 godina za koja je potrebna saglasnost Nadzornog odbora.

Povezane vijesti

NAJNOVIJI ČLANCI