Plava Toyota Hilux registarskih oznaka A09 – K – 075.
Bijela Toyota Landcruiser registarskih oznaka A09 – K – 075.
Kako je moguće da dva vozila imaju istu registarsku oznaku?
Moguće je, jer su i plava i bijela Toyota vozila Federalne uprave civline zaštite.
Žurnal saznaje da je direktor FUCZ-a Fahrudin Solak skidao tablice sa Toyote Hilux službenog auta FUCZ-a, postavljajući na bijelu Toyotu Landcruiser da bi se odvozio na privatne OFF Road utrke širom Bosne i Hercegovine. Inače, Toyota Landcruiser greškom je stigla u FUCZ, o čemu ćemo nešto kasnije.
Na pitanje Žurnala da li je Sektor za zaštitu i spašavanje Ministarstva sigurnosti upoznat sa činjenicom da je Toyota koju su dodijelili FUCZ-u zloupotrijebljena u privatne svrhe, iz ovog sektora odgovaraju:
„To bi trebala da bude stvar nekih drugih organa… Toyotu nisu mogli registrovati u takvom stanju, a kako su izašli sa registrovanim vozilom, ja to stvarno ne mogu komentarisati…“ tvrdi Samir Agić iz Sektora za zaštitu i spašavanje, inače Solakov dobar prijatelj, kako tvrdi više izvora Žurnala.
Da bi bilo jasnije kako je zloupotrijebljena bijela Toyota Landcruiser došla u Federalnu upravu civilne zaštite, vratimo se šest godina unazad, 27. juni 2012. godine.
„Dva donirana vozila podići će kapacitet i mobilitet sektora za zaštitu i spašavanje.“ – reći će Hans Henning Thiesengeneralni direktor Agencije za upravljanje u krizama Kraljevine Danske (DEMA) uručivši dva džipa Toyota Landcruiser Sektoru za zaštitu i spašavanje Ministarstva sigurnosti.
„Ja sam bukvalno klečao za Toyote, da bismo formirali Jedinicu za zaštitu i spašavanje na državnom nivou“ prisjeća se Samir Agić pomoćnik ministra sigurnosti BiH, ujedno na čelu Sektora za zaštitu i spašavanje pri ovom ministarstvu.
Donirana vozila Sektor za zaštitu i spašavanje bio je dužan proslijediti enitetskim civilnim zaštitama kao donacije DEME, tvrde iz Republičke uprave civilne zaštite RS-a. Jedno vozilo – Federalnoj upravi civilne zaštite (FUCZ), a drugo Republičkoj upravi civilne zaštite (RUCZ).
Ipak, iz Sektora za zaštitu i spašavanje, objašnjavaju da je uslov da bi uopšte dobile donacije, bio formiranje jedinice za zaštitu i spašavanje na državnom nivou.
„Ispostavilo se da ne možemo formirati takvu jedinicu, jer entitet Republika Srpska odbija bilo kakvu incijativu da se formira jedinstvena jedinica. Nikad nije bilo nijednog slova, da su ta dva vozila data enitetskim upravama civline zaštite”, kaže za Žurnal Samir Agić iz Sektora za zaštitu i spašavanje.
Iz Civilne zaštite RS-a kasnije dobijaju informaciju da je vozilo koje je donirala Kraljevina Danske, bez njihovog znanja i odborenja, Ministarstvo sigurnosti BiH dodijelilo nevladinom sektoru.
„Za vrijeme ministrovanja Mladena Čavara, donesena je odluka da se vozila privremeno dodijele na korištenje. Jedno Hercegovačkoj gorskoj službi spašavanja Mostar (HGSS) a drugo Spasilačkom klubu Wolf u Foči. To je bilo, čini mi, se poslije 2012. godine.“ tvrdi Samir Agić.
Republička uprava civilne zaštite RS-a žali se nakon toga DEMA-i (Agenciji za upravljanje u krizama Kraljevine Danske). DEMA kontaktira Ministarstvo sigurnosti i traži objašnjenje.
„Odlukom MS BiH predmetno vozilo se oduzima od nevladinog sektora i parkira ispred objekta Vijeća ministara u Sarajevu. RUCZ potom se obraća MS BiH i traži da se izvrši primopredaja vozila, koja se sabotira evo već 6 godina.“objašnjavaju za Žurnal iz Republičke uprave CZ RS-a.
„Nakon pritisaka enitetskih civilnih zaštita, vozila su vraćena. Danas je jedno vozilo na velikom parkingu kod Vrbanje mosta, a drugo je bilo ukradeno. A nakon vraćanja mi smo ga prebacili u krug FUCZ.“ odgovara Samir Agić.
Ekipa Žurnala pronalazi jednu Toyotu na parkingu kod Vrbanja mosta, koju je koristio Spasilački klub „Wolf“ iz Foče.
A evo i druge Toyote u krugu Federalne uprave civline zaštite.
ZEZNULE IH ŠASIJE
Nakon što su dvije nesretne Toyote Landcruiser nekoliko godina provele kod HGSS Mostar i Spasilačkog kluba „Wolf“ Foča, pa bile usamljene na parkinzima neko vrijeme, Vijeće ministara 25.07.2017. „pravovremeno“ interveniše i nakon šest godina donosi odluku kojom dodjeljuje Toyote enitetskim civilnim zaštitama.
“Prenosi se bez naknade pravo vlasništva nad dva donirana službena specijalizovana motorna vozila Ministarstva sigurnosti Bosne i Hercegovine, i to kako slijedi:
a) Toyota Landcruiser GX (4×4), model: HZJ105L, broj šasije JTECB09J-403031166, godina proizvodnje 2005. prenosi se na Federalnu upravu civilne zaštite Federacije BiH;
b) Toyota Landcruiser GX (4×4), model: HZJ105L, broj šasije JTECB09J-203020831, godina proizvodnje 2005. prenosi se na Republičku upravu civilne zaštite Republike Srpske.“
Godinama čekane Toyote, i zvanično su odlukom Vijeća ministara dodijeljene Civilnim zaštitama, ali da ni ovo ne prođe bez apsurda, pobrinulo se Ministarstvo sigurnosti BiH.
Došlo je do „brkanja broja šasija prilikom izrade odluke“ kažu u Ministarstvu. Ako uporedimo broj šasije vozila koje je donirano RUCZ-u, sa brojem šasije Toyote Landcruiser koju je direktor FUCZ-a Fahrudin Solak popravljao dva puta, ustanovićemo da je vozilo RUCZ-a završilo kod FUCZ-a.
Solak je popravljao Toyotu prvi put u decembru prošle godine, kada je uložio za popravak i servis Toyote 21.896 KM. Ovu popravku radio je u firmi Klimacentar d.o.o. kod svog bliskog prijatelja, a ujedno i klupskog kolege, kaže izvor Žurnala. Još3.494 KM za stavku “dijelovi za Toyota land Cruzer broj šasije JTECB09J-203020831“ Solak je potrošio u maju ove godine.
Na osnovu svega možemo zaključiti da FUCZ već uveliko koristi vozilo RUCZ. Direktor FUCZ potrošio je tako više od 25 hiljada maraka na popravku vozila koje nije vlasništvo FUCZ-a, iako oni imaju svoju servisnu radionicu.
FAHRUDIN U SOFT 2 KLASI
Iz Republičke uprave CZ RS-a do danas nisu dobili svoje vozilo, i u odgovoru na Žurnalov upit, pitaju se u kakvom je stanju, kako kažu, njihova nikad donirana donacija.
Pa evo mi ćemo im dati odgovor na to pitanje. Ako se pitate zašto je Fahrudin Solak uložio više od 25 hiljada KM budžetskog novca, na auto koje je greškom dodijeljeno FUCZ, pustimo slike neka govore.
Na slici iznad, koja datira iz augusta prošle godine, vidimo bijelu Toyotu Landcruiser registraskih oznaka A09 – K – 075. Za volanom je direktor Fahrudin Solak – član AMK SA- OFFROAD kluba, koji se takmiči u OFF ROAD prvenstvu BiH u klasi SOFT 2. To potvrđuje i tabela na zvaničnoj facebook stranici OFF ROAD saveza BiH, gdje se nalazi ime i prezime vozača Fahrudina Solaka.
O svemu ovome, svjedoče i fotografije sa OFF Road takmičenja na Zelengori i Blidinju od prošle godine. Fahrudin Solak pored Toyote, koristi opremu i resurse Civilne zaštite za svoj hobi. Krovne šatore koje možete vidjeti na džipovima na Zelengori, Solak je plaćao kroz javne nabavke FUCZ-a više od 3 hiljade maraka po komadu. Na OFF Road trci 2017. godine na Blidinju možete vidjeti službena vozila i šatore FUCZ.
„Fahrudin Solak koristi zaposlenike Federalne uprave civilne zaštite na tim privatnim trkama da ga poslužuju, što je van svake pameti.“ tvrdi izvor Žurnala blizak Fahrudinu Solaku.
I tako, dok Solakovi drugovi na Zelengori i Blidinju troše svoj novac da bi uživali u hobiju, direktor Solak troši budžetski novac i državne resurse da uživa svoj lični gušt.
„Fahrudin Solak koristio je službenu Toyotu, koja je greškom stigla u FUCZ da ide na svoje privatne trke, tamo se iživljavao na autu, a jednom prilikom je slupao Toyotu na tim manifestacijama. I onda je uložio više od 25 hiljada maraka na popravku istog.“ nastavlja izvor Žurnala.
Podsjećamo na video direktora Fahrudina Solaka koji je Žurnal ranije objavio, gdje se vidi direktorova ljubav prema četverotočkašima:
Žurnal je do sada objavio nekoliko tekstova, o trošenju novca FUZC-a na nepostojeće jedinice, o sumnjivim zapošljavanjima, trošenju novca na privatne izlete i samopromociju, zloupotrebi resursa civilne zaštite, a nadležne institucije Bosne i Hercegovine nikada se nisu pozabavile odgovornošću direktora Fahrudina Solaka i njemu podređenih.
(zurnal.info)