GRAĐANI PODNIJELI KRIVIČNU PRIJAVU: Tužilaštvo ZDK istražuje retroaktivnu naplatu i poskupljenja

Tužilaštvo Zeničko-dobojskog kantona formiralo je predmet na osnovu krivične prijave koju je podnijela neformalna grupa građana “Kakanj ustaje” protiv Uprave Javnog preduzeća Vodokom, na čijem je čelu v.d. direktor Ishak Avdispahić (SDP), saznaje Inforadar.

Postupajuća tužiteljica poduzima određene mjere i radnje u cilju donošenja adekvatne i konačne tužilačke odluke, stoji u odgovoru Tužilaštva ZDK upućenog NG “Kakanj ustaje”.

Maksuma Topalović iz NG “Kakanj ustaje” objašnjava za Inforadar da se radi o krivičnom djelu iz privrednog kriminala.

“Nama je važno da je predmet formiran i sad čekamo tužilačku odluku. Paralelno s tim čekamo i odluku Kantonalne inspekcije u vezi s tim šta su oni do sada poduzeli. Prvi njihov odgovor je bio da su bili na terenu i da će poduzeti mjere u skladu sa njihovim nadležnostima”, kaže Topalović.

Foto: Kakanj ustaje-Facebook

Naime, skupština JP Vodokom Kakanj je 8. februara ove godine usvojila Odluku o visini cijena komunalnih usluga kojom je cijena vode povećana za 58 posto, a odvoz otpada i kanalizacije za 38 posto. U odluci je navedeno da se počinje primjenjivati nakon što Općinsko vijeće da svoju saglasnost. Općinsko vijeće je na sjednici 27. februara većinom glasova dalo saglasnost na odluku, čime je počela njena primjena.

Međutim, JP Vodokom Kakanj je cijene komunalnih usluga za februar obračunalo retroaktivno po novim cijenama, a na osnovu brojnih pritužbi građana Kaknja na retroaktivnu naplatu komunalnih usluga Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača BiH se dopisom obratila Općinskom vijeću Kakanj navodeći da se sporna odluka ne može primjenjivati retroaktivno.

Foto: Općina Kakanj

Oni su, kazala je Topalović ranije za naš portal, svim građanima poslali uvećane računare za cijeli februar, a zapravo su trebali obračunati samo dan. 

“Institucija ombudsmana im je dala rok od osam dana da se izjasne. JP Vodokom se izjasnio, dosta nejasno. Naveli su da nisu mogli umanjiti račune i da je preduzeće u finansijskog krizi. Dakle, zanemaruju to što su oštetili građen već gledaju samo svoj interes. Ombudsman to nije prihvatio te im je poslao novu preporuku u kojoj se kaže da je ovo preduzeće prekršilo nekoliko zakona i dao im je rok od 30 dana da vrate ono što su od građana više naplatili. Ukoliko to ne urade, ombudsman navodi da će on poduzeti ono što je u njegovoj nadležnosti”, ističe Topalović.

Nova preporuka ombudsmana upućena JP Vodokom

Građani Kaknja smatraju da se radi o stjecanju koristi za preduzeće mimo svih zakonskih propisa i očitoj pljački građana.

“Pokrećemo inicijativu da se preispita povećanje cijena do kojih je došlo JP i to bez jasne metodologije. Ekonomisti sa kojima smo razgovarali su nam kazali da povećanje može biti najviše 30 posto. Bez obzira na iznos, nije u redu da bez obrazloženja povećavaju cijenu 58 posto. A sve to je usvojilo Općinsko vijeće Kakanj. Nadamo se da će odgovorni za ovo stanje odgovarati”, ističe Topalović i kaže da građani ne misle odustati.

Topalović: Radi se o stjecanju mimo propisa

Ona ističe da su Kakanjci spremni na nove proteste ukoliko se ne udovolji njihovim zahtjevima. Navodi da se, pored uvećanja cijena komunalnih usluga, građani brinu i gradsku deponiju koja radi mimo zakona.

“Jedan od naših zahtjeva je bio i ukidanje gradske deponije. Da bi općina uštedjela sredstva formirana je deponija za koju je još 2014. izdato rješenje da radi mimo propisa i pravila i da je treba zatvoriti ili popraviti. Rok su imali do 2019. da je zatvore, ali to nije učinjeno. Mimo pravila je radila godinama. Na zadnjoj sjednici Skupštine ZDK je rečeno da deponija u Kaknju radi bez okolišne dozvole. To se godinama krilo u ladicama. Ovaj problem bit će razmatran na narednoj sjednici Skupštine ZDK i nadamo se da će biti riješen u korist građana”, pojašnjava Topalović.

Inforadar je ranije pisao da JP Vodokom, na čijem je čelu tada bio Haris Veispahić, za pet godina nije realizovalo preporuke koje je dobilo od Ureda za reviziju institucija Federacije Bosne i Hecegovine.

Utvrđeno je da je od ukupno 20 datih preporuka osam njih realizovano, šest djelimično dok je šest nerealizovano. Prema mišljenju revizora to je “nedovoljan stepen realizacije”. Među nerealizovanim preporukama konstatovano je i to da ovo kakanjsko preduzeće nije izvršilo ispravku vrijednosti nenaplaćenih potraživanja starijih od 10 godina za koja je potrebna saglasnost Nadzornog odbora.

Povezane vijesti

NAJNOVIJI ČLANCI