INTERVJU NIHAD UK: Trojka ne bi smjela nastaviti produbljivanje neslaganja

"Jedina lošija stvar od ove učinjene u Općini Centar, za građane Kantona Sarajevo i politički projekat 'Trojka', bila bi da se nastavi produbljivanje neslaganja. To ne smijemo dozvoliti" kazao je za InfoRadar Nihad Uk, premijer KS.

Novoizabrani premijer Kantona Sarajevo Nihad Uk, član Naše stranke, govorio je za InfoRadar o budućim kapitalnim projektima, ističući poboljšanje javnog prijevoza u ovom kantonu. Za cijene parkinga u Kantonu Sarajevo kazao je da nisu visoke, a da bi se izgradnjom javnog gradskog prijevoza stvorila pretpostavka da one budu i duplo veće, te da zbog velikih gužvi u saobraćaju, odlazak u grad sa vlastitim automobilom bi trebao postati luksuz.

Osvrnuo se i mogućnostima rekonstrukcije Vlade Kantona Sarajevo, naglašavajući kako ‘Trojka’ ne bi smjela produbljivati neslaganja nakon opoziva Srđana Mandića, načelnika Općine Centar. Za diskriminatorske odluke Kantona Sarajevo pri kupovini prve nekretnine, za koje već postoji tužba i preporuka obudsmana, kazao je kako se radi o ‘pozitivnoj diskriminaciji’ gdje se željelo pogodovati određenoj skupini u društvu.

Nedavno je postavljen spomenik kralju Tvrtku I Kotromaniću što je u javnosti izazvalo brojne reakcije. Šta mislite o njegovom postavljanju, kao i o lokaciji na kojoj je spomenik u konačnici postavljen?

UK: Drago mi je da je Sarajevo bogatije za jedan ovakav značajan spomenik. Od svih licitiranih lokacija mislim da je ova najbolja. Nažalost, mi u Sarajevu smo postali taoci jedne politički donesene odluke o proglašenju dijela Sarajeva Historijski urbanim krajolikom, koja je postala kočnica za daljnji razvitak. Tako i podizanje spomenika Tvrtku, upravo temeljem ove odluke, postalo političko pitanje i svjedoci smo na koji način je spomenik podignut.

Skupština Kantona Sarajevo Vas je u martu ove godine imenovala za premijera Kantona Sarajevo.  Kako izgledaju prvi mjeseci na ovoj poziciji? Koju su Vam prioriteti od preuzimanja dužnosti?

UK: Intenzivno je zaista. Radimo na svim poljima i zaista sam zahvalan kolegama iz Vlade KS što svako u svom segmentu popunjava ‘slagalicu’ zvanu kvalitetniji život građanki i građana Kantona Sarajevo. Završava se pruga, dolaze novi tramvaji, počinje gradnja pruge prema Hrasnici. Aktivno se radi na projektu uspostave najveće industrijske zone Doglodi, veliki broj preventivnih pregleda uvodimo u zdravstvenu zaštitu, kapacitiramo naše škole sa nedostajućim stručnim kadrom, Univerzitetska biblioteka je počela da se gradi,  očekujemo početak gradnje Muzeja ArsAevi itd.

Vijećnici Naroda i Pravde u Općini Centar pokrenuli su smjenu a nakon toga je izglasan i opoziv načelnika općine Centar Srđana Mandića. Kako komentarišete ovu odluku vijećnika i koliko će ovaj događaj  utjecati na političke odnose i partnerstvo na nivou Kantona Sarajevo.

UK: Nimalo politički mudra odluka od kolega iz Naroda i pravde (NIP). Zaista sam bio iznenađen kada su krenuli u proceduru opoziva. Godinu dana pred redovne izbore, znajući kako dugo traje procedura od pokretanja, preko referenduma, pa onda eventualno i vanrednih izbora, te koliko košta budžet, je u najmanju ruku neracionalno. Sve ovo ne bi smjelo da utiče na Kanton Sarajevo, međutim, teško tek tako izolovati slučaj “Općina Centar”. Jedina lošija stvar od ove učinjene u Općini Centar, za građane Kantona Sarajevo i politički projekat ‘Trojka’, bila bi da se nastavi produbljivanje neslaganja. To ne smijemo dozvoliti.

Sve intenzivnije se priča o rekonstrukciji Vlade KS. Kako to komentarišete?

UK: Već par mjeseci se poteže ova tema, kako vrijeme odmiče, rekonstrukcija je neminovna. Dosta procesa je stalo zbog nefunkcionisanja u Skupštini Kantona Sarajevo.

Drugi dio tramvajske pruge je pri kraju izgradnje, a krajem godine se očekuje isporuka novih tramvaja, kao i početak izgradnje tramvajske pruge do Hrasnice. Možete li nam reći nešto više o ovome? Da li se planiraju novi kapitalni projekti?

UK: Tako je, jedan veliki investicioni ciklus privodi se kraju, drugi započinje gradnjom pruge prema Hrasnici. Prve tramvaje očekujemo krajem godine, ostatak naredne. Naredni projekat je revitalizacija trolejbuske linije prema Vogošći, a paralelno rad na dokumentaciji za tramvajsku liniju prema Dobrinji. Ulaganjem u javni saobraćaj povećavamo kvalitet života, a nekako se olako zaboravlja da je ovo direktan način  poboljšanja kvalitete zraka u Kantonu Sarajevo, s obzirom da će preko 75% javnog prijevoza biti na električnu energiju. Kada imamo kvalitetan javni prijevoz onda možemo koristiti i neke manje popularne mjere, tj. zabrane u trenucima kada je loš kvalitet zraka, jer nudimo adekvatnu alternativu u vidu javnog prijevoza.

Vlada Kantona Sarajevo odlučila je da subvencionira rad JP Aerodroma Sarajevo u cilju privlačenja turista, privrednika, ali i omogući avionski prijevoz građana i građanki KS. Da li će te subvencije uistinu donijeti korist i da li će aerodrom Sarajevo vratiti niskobudžetne kompanije koje su spajale Sarajevo sa Svijetom?

UK: Da, menadžment Aerodroma Sarajevo aktivno radi na javnom pozivu i pregovaranju sa svjetskim aviokompanijama na uspostavi novih letova prema Sarajevu. Sigurno glavna uzdanica u ovim pregovorima je subvencija Vlade Kantona Sarajevo za otvaranje novih letova. Nama je jako bitno da se oni iduće godine i dese, pored direktne koristi u vidu većeg broja turista, sigurno će imati uticaja u privlačenju investicija u Kantonu  Sarajevo i Bosni i Hercegovini. Na koncu svim našim građanima otvaramo mogućnost lakšeg i jeftinijeg pristupa evropskim metropolama.

Da li Vlada Kantona planira da nešto konkretno poduzme kada je u pitanju nelegalna gradnja na Bjelašnici i Igmanu koja ugrožava pitku vodu, ali i druge upitne gradnje kojima se protive građani, poput izgradnje u parku ‘Crni vrh’ u centru grada.

UK: Insistirat ću na donošenju planskih dokumenata koji će urediti ovo stanje. Samo na taj sistemski način može se uticati na izazove nelegalne gradnje. Danas je građevina toliko napredovala da ne postoji  izazov koji se ne može riješiti. Struka to mora normirati, a onda to postaje obaveza općine i investitora da se implementira.

Sarajevo je postalo zagušeno autima, hronično fali parkinga, a na postojećim parkinzima cijene su  postale veće nego na Jadranskoj obali i nekim europskim gradovima. Kako komentarišete taj rast cijena i da li se imate u planu rješavanje problema parkinga u centru grada?

UK: Ako ste mislili na cijene parkinga, ne mislim da su previsoke (komercijalne). Rješavanjem javnog gradskog prevoza stvaramo pretpostavke da kažemo da cijene parkinga mogu biti i duplo veće. Sa redovnim i kvalitetnijim tramvajskim ili trolejbuskim saobraćajem odlazak u grad automobilom treba biti luksuz. Upoznat sam sa nekim od projekata gdje općine kroz javno privatno partnerstvo žele da grade javne garaže, što je dobro sa aspekta stanara ali nije rješenje za saobraćajnu zagušenost. Javni gradski prijevoz i popularizacija bicikala i sličnih alternativnih prijevoznih sredstava jeste.

InfoRadar je prošlog mjeseca pisao o diskriminaciji koju doživljavaju osobe starije od 38. godina pri kupovini prve nekretnine. Svi govore o zadržavanju mladih u zemlji, a u praksi se toleriše diskriminacija i tjeraju građani van zemlje. Planirate li kao aktuelni premijer poduzeti nešto da bi svi oni koji kupuju prvu nekretninu imali jednaka prava?

UK: Svako postavljanje kriterija za neku subvenciju, uslugu, javni poziv i sl. može imati elemente diskriminacije. U konkretnom slučaju rekao bih da se radi o pozitivnoj diskriminaciji kojoj se jednoj skupini, u ovom slučaju mlađim od 38, željelo pogodovati.

Najavili ste da uskoro počinje izgradnja muzeja Ars Aevi, možete li nam dati neke detaljnije informacije o tome?

UK: Da, radujem se početku radova na izgradnju Muzeja savremene umjetnosti ArsAevi. Ovo je velika stvar za Sarajevo, prvo da dobijemo muzej, a onda da jedna ozbiljna kolekcija umjetničkih dijela dobije svoj dom. I ne bilo kakav dom, već onaj koji je djelo svjetskog arhitekte Renza Piana. Zahvaljujući prijateljima iz italijanske Vlade i EU finansijska konstrukcija je sa visokim procentom zatvorena. Po dobivanju građevinske dozvole kreću i radovi. Iskreno se nadam da neće biti opstrukcija u ovom fotofinišu.

Veoma je pohvalno da će učenici i učenici osnovnih škola u KS dobiti besplatne udžbenike za narednu školsku godinu. Da li smatrate da bi u budućnosti mogli očekivati i besplatne udžbenike i za srednjoškolce?

UK: Sjećam se kad je prethodna Vlada osigurala besplatne udžbenike za 1-5 razred bilo je komentara, a što nije i za starije razrede. Danas imamo besplatno za sve osnovce i prirodno je da se postavi pitanje šta je sa srednjom školom. Međutim kako svemu ozbiljno pristupamo i ovom ćemo. Vidjeti koja je to finansijska obaveza, da li možemo dugoročno da je servisiramo i onda da je razmotrimo.

Mirnes Bakija
Mirnes Bakija
Mirnes Bakija je magistrirao na Odsjeku za komunikologiju na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu. Kroz svoj novinarski angažman najčešće izvještava o kršenju ljudskih prava, marginalnim skupinama, ali i drugim temama. Sarađivao je sa mnogim medijima i organizacijama civilnog društva u Bosni i Hercegovini i regionu.

Povezane vijesti

NAJNOVIJI ČLANCI