Piše: A. Dučić (Fokus)
Dok policija i tužilaštvo istražuju navode o kriminalu na pojedinim dionicama autoputa Koridora 5C na tlu Federacije BiH, gotovo svakodnevno isplivavaju nove informacije o, najblaže rečeno, nelogičnostima kada je riječ potezima Javnog preduzeća Autoceste FBiH nadležnog za gradnju autoputa.
Kako saznaje Fokus.ba, aktuelni v.d. direktora Autocesta FBiH Denis Lasić, ubrzo nakon što je imenovan na ovu funkciju, poništio je akt svog prethodnika Elmedina Volodera kojim je azerbejdžanska kompanija Azvirt Limited Liability Company, inače izvođač radova na dionicama Vranduk-Ponirak te most Počitelj, diskvalifikovana na period od dvije godine.
Gradnja mosta Počitelj
Naime, Voloder je 16. maja, i to samo dan prije nego što će biti smijenjen, odnosno dan prije nego što će biti imenovan Lasić, izdao rješenje kojim Azvirt zabranjuje učešće na svim tenderima i bilo kakvim drugim poslovima u kojima su Autoceste investitor, u trajanju od dvije godine, ne uzimajući u obzir tekuće ugovore za građenje.
Kako je u ovom rješenju obrazložio Voloder, Azvirt se diskvalifikuje kao izvođač radova na mostu Počitelj, jednako kao i druga dva izvođača radova u konzorciju, kineske kompanije Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group Co Ltd, i to zbog neovlaštenog angažovanja podizvođača radova na izgradnji rasponske konstrukcije mosta.
U ovom rješenju stoji daje radove na rasponskoj konstrukciji mosta Počitelj u potpunosti izvodio podizvođač Hering Široki Brijeg, a da za to nije imao odobrenje Autocesta FBiH, Također, istaknuto je da inžinjer nema dokaza da bilo koji posao na ovom ugovoru obavljaju direktno članovi konzorcija.
No, dolaskom Lasića na čelo Autocesta FBiH ovo rješenje se poništava i to 30. maja.
Zanimljivo je, međutim, obrazloženje ovog Lasićevog rješenja koje je u posjedu Fokusa.
U njemu, naime, stoji da je u postupku primopredaje i preuzimanja dužnosti v.d. direktora utvrđeno da je Voloderovo rješenje pripremljeno od neovlaštene osobe i da nije prošlo procedure parafiranja i odobravanja propisane Pravilnikom o kancelarijskom i arhivskom poslovanju.
Kineske kompanije
Iako je Lasić tog 30. maja, takoreći, skinuo s „crne liste“ Azvirt, on je, kako je Fokus prvi objavio, a Autoceste FBiH kasnije potvrdile, prošlog mjeseca izdao rješenje kojima se obustavljaju radovi na najvećem gradilištu odnosno na dionici Vranduk – Ponirak.
Zvanično obrazloženje je „potreba za usklađivanjem projektne dokumentacije i dodatnom analizom troškova“, a nezvanično da su za ovu dionicu od 5,3 kilometra potrošene desetine miliona KM, a da ona još uvijek nije ni izbliza završena, a trebala je biti završena još 2021. godine.