SVETLANA CENIĆ: Trovačnica kod BeHe

DNEVNIK GLUPOSTI

Ne reagujemo mi više ni na nestanak milijardi, ni na ubistva,  ni na očigledan rast upotrebe kojekakvih droga, na femicid, nasilje u porodici, a kamoli na revizorska izveštaje ili neusvajanje izveštaja o poslovanju i finansijskih planova komisijama, institucija ili šta je već taj cirkus.

Tako se niko ne počeša na vest da je 03.01. ove godine avion WizzAir-a kasnio sa poletanjem iz Sarajeva za Basel  celih dva sata.  I ne, nije zbog magle, vetra ili snega. Radilo se o jednoj drugoj vrsti nepogode – kašnjenje u točenju goriva  Eol Petrola, jer se njihovi radnici nisu pojavili. Naime, Eol Petrol je oktobra prošle godine, zajedno sa Delta Petrolom (iz Kaknja), potpisao Ugovor o poslovnoj saradnji sa Aerodromom Sarajevo. Malo se raspitam ko su, a o partijskoj pozadini ćemo posebno, pa čujem da se kerozin dovozi iz Kaknja, jer nemaju svoj terminal na Aerodromu Sarajevo. Stvarno, ali stvarno sam pomislila koja je to opasnost na ovim našim putevima prevoziti kerozin i da za to mora posebna pratnja, pa sam ostala u čudu kome je to palo na pamet i ko je pravio računicu.  Znamo i kome, je l’ te, jer ko je u državi zadužen za transport, ne treba nagađati. Samo otvoriti web stranicu Saveta ministara taman  i začas se nađe taman dolazili iz Budžumbure.

A onda nađem i da Aerodrom Sarajevo nije priznao certifikate zaposlenih Eol Petrola , koje su dobili u Hrvatskoj u INA kompaniji, jer uopšte nije nadležan da izdaje certifikate. Pa, čak, i takvi certifikati nisu nostrifikovani! Za ime Boga, da li iko zna šta u međunarodnom saobraćaju sve ovo znači i koja je sreća da do sada niko stradao nije?!

Malo je reći da sam zgrožena. Iskreno, i uplašena sam za svakog , pa i za sebe, ko leti sa Aerodroma Sarajevo ako će se ovako nešto tolerisati.

A mi i dalje pričamo o povećanju broja linija i turizmu kao našem potencijalu. Sledeći put kad me neko od međunarodnih faktora začuđeno pita zašto nema više linija sa Aerodroma Sarajevo, jedino da mu pokažem ove podatke i uputim kome da se obrati.

Da li je Wizz Air tražio naknadu štete i šta će dalje biti, nagađam samo. Da je debelo koštalo ovu niskobudžetnu kompaniju, jeste. Da će koštati nas, ne sumnjam.

Zato nisam bila ni iznenađena ko je dobio posao digitalizacije u državi u isto vreme kada se dešavalo navodno hakovanje Fonda zdravstvenog osiguranja Republike Srpske, čime je informacioni sistem van funkcije. Glavni potencijalni propust na osnovu poznatih informacija kod ransomware-a je nepostojanje (nije implementirana) antimalware solucije na serveru – kažu stručnjaci. U prevodu, nije zaštita dobra. Te, onda, vest i da se podaci klijenata Poreske uprave RS i email adrese zaposlenih u ovoj instituciji, nakon onih iz baze podataka Integrisanog zdravstvenog informacionog sistema RS, prodaju na kriminalnim hakerskim forumima na crnom tržištu, kako je objavio portal CAPITAL.

Valjda je one koji su pravili ovakav sistem, sa sve popustima, to preporučilo za posao digitalizacije? I, opet, na koju adresu zakucati sa pitanjima? Na istu kao u slučaju Aerodroma Sarajevo. Nisam još čula objašnjenje ili bilo šta, ali ko kaže da ja baš sve čitam?! Možda mi je promaklo u ovim ustavnim promenama i neodazivanju opozicije na sastanak (videti i pod Neum ko se tada odazvao, a ko nije), psovanju majke tamo i ovamo kad god zatreba da se dodatno zatruje ili baci otrov u oči svekolikom puku da ne vidi šta se u pozadini dešava.

Eh, da su nam samo respiratori problem i nekako bismo! To se rekordnom brzinom za naše pravosuđe rešilo. Neočekivano brzo i za najveće (plaćene) optimiste.

Ali, svi ćemo očito završiti na tim aparatima od ovolike količine magle i otrova koji udišemo!

Svetlana CENIĆ
Svetlana CENIĆ
Ekonomski ekspert i civilni aktivista. Rođena u Sarajevu, gde je i diplomirala u 22. godini života, postdiplomske studije završila je u inostranstvu. Od 2007. kolumnista magazina Dani. Trenutno vodi projekat regionalnog poslovnog kluba Biznis plus, predavač je na SHL Akademiji za mlade lidere, bivši član NO BH Telecoma.

Povezane vijesti

NAJNOVIJI ČLANCI