ZAPOŠLJAVANJA BEZ KONKURSA, NABAVKE BEZ TENDERA: Nezakonite radnje u Domu zdravlja Kalesija

Dom zdravlja Kalesija, koji je nedavno ostao bez direktora, u prošloj godini je mimo Zakona o javnim nabavkama DZ potrošio najmanje 279.714 KM. Osim ove, federalni revizori su utvrdili i niz drugih nepravilnosti.

Javna zdravstvena ustanova Dom zdravlja Kalesija je u prošloj godini mimo Zakona o javnim nabavkama potrošila najmanje 279.714 KM, a Plan, izmjene i dopune javnih nabavki, nije objavila na portalu javnih nabavki, čime nije osigurana transparentnost u poslovanju i efikasno korištenje javnih sredstva.

Federalni revizori su, analizirajući stanje u ovoj zdravstvenoj ustanovi, konstatovali da postupak nabavke ampuliranih lijekova i sanitetskog materijala, laboratorijskog potrošnog materijala i reagenasa te goriva nije pravovremeno pokrenut. Naime, DZ nije imao zaključene ugovore, a pojedini ugovori iz ranijeg razdoblja su istekli.

Rezultati do kojih su došli revizori Ureda za reviziju institucija Federacije Bosne i Hercegovine govore da je DZ Kalesija u jednom konkurentskom zahtjevu za dostavu ponuda, ugovorene vrijednosti u iznosu od 26.735 KM, izmijenjenio uslove u ugovoru u odnosu na one propisane tenderskom dokumentacijom, što nije u skladu sa Zakonom.

Dom zdravlja iza sebe ima turbulentno razdoblje, mnogo imenovanja vršitelja dužnosti direktora ali i problema sa zaposlenicima u administraciji. Dr Ahmet Tuzlak, specijalista interne medicine, koji je krajem februara ove godine imenovan za direktora JZU Dom zdravlja Kalesija (preuzeo mandat 03.03.2025) na mandatni period od četiri godine – podnio je, 20. septembra, ostavku na ovo mjesto.

Tuzlak je podnio ostavku na mjesto direktora

Prije Tuzlaka, imenovanje vršitelja dužnosti direktora vršeno je četiri puta a na toj poziciji su se nalazili Habiba Avdić, Meliha Kurtić, Elvedin Tatarević, Nermin Kuralić…

Uprkos zakonskim obavezama Dom zdravlja nije donio plan i program provođenja unutarnjeg nadzora za prošlu godinu, te nije imenovano povjerenstvo za stručni nadzor kako to nalaže Statut.

“Također, nije vršen unutarnji nadzor nad radom organizacijskih jedinica i zdravstvenih zaposlenika, što je za posljedicu imalo da nisu provođene aktivnosti s ciljem unapređenja i poboljšanja kvalitete stručnog rada. Skrećemo pažnju na to da, prema članku 192. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, unutarnji nadzor podrazumijeva i uspostavu, razvijanje i održavanje sistema poboljšanja kvalitete i sigurnosti zdravstvenih usluga, sukladno propisima o sistemu poboljšanja kvalitete, sigurnosti i o akreditaciji u zdravstvu”, konstatovano je u izvještaju.

Revizori su ukazali i na druge neregularnosti, a neke od njih je i prijem u radni odnos na određeno vrijeme 19 zaposlenika.

Bez javnog oglašavanja, a po temelju Uredbe Vlade Tuzlanskog kantona o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u Tuzlanskom kantonu, primljeni su medicinska sestra/tehničar, doktor medicine, spremačica, KV vozač, ložač centralnog grijanja, viši referent za pravne, kadrovske i poslove javnih nabava, knjigovođa, viši laborant i to na razdoblje od jednog do šest mjeseci.

“Nije prezentirano po kojim kriterijima je izvršen odabir zaposlenika sa kojima je zaključen ugovor o radu. Odredbe Pravilnika o radu koje se odnose na prijem u radni odnos nisu usklađene sa Zakonom o radu. Skrećemo pažnju na to da, iako je Uredbom ostavljena mogućnost zapošljavanja bez provedene procedure obveznog javnog oglašavanja, što je Dom zdravlja utvrdio i u svom Pravilniku o radu, to nije u skladu sa Zakonom o radu kojim je regulirano da se prijem u radni odnos vrši nakon provedene procedure obveznog javnog oglašavanja u cilju osiguranja transparentnosti”, mišljenja su federalni revizori.

Najnoviji revizorski izvještaj pokazuje da je obračun plaća vršen u skladu sa Kolektivnim ugovorima i Pravilnikom o radu, osim u dijelu korekcija plaća na više.

Pravilnik o radu nije usuglašen s odredbama Kolektivnih ugovora u dijelu obračuna korekcije plaće, jer je njime uvedeno novo pravo, što je za posljedicu imalo obračun i isplatu korekcija plaća na više u 2024. godini u bruto iznosu od najmanje 40.617 KM.

“Također, navedeni Pravilnik nije usuglašen sa Kolektivnim ugovorima u dijelu visine naknada za rad na dane sedmičnog odmora i rad na dane blagdana. Pravilnikom nisu propisani mjerljivi normativi radnog učinka, niti tačni procenti uvećanja za položajni dodatak ovisno o koeficijentu složenosti kako je to definirano Kolektivnim ugovorima”, zaključak je revizora.

Povezane vijesti

NAJNOVIJI ČLANCI