Izbori za nove zvaničnike Hong Konga koji su održani u maju iznjedrili su kao pobjednika John Leeja, a nakon što su javno predstavljeni troškovi izborne kampanje, mnogi su ostali iznenađeni iznosom koji je Lee izdvojio za predizborne aktivnosti.
Naime, prema zvaničnim dokumentima, Lee je za kampanju koja je odnosila za izbor za najvišu poziciju u Hong Kongu izdvojio oko 1,4 miliona dolara. Od ukupnog iznosa, Lee je 1,1 milion dolara izdvojio za zakup kancelarija, prijevoz, reklame i troškove organizacije predizbornih skupova.
Sve ovo ne bilo čudno da John Lee nije bio ujedno i jedini kandidat na izborima u Hong Kongu zbog čega je novac koji je izdvojio za kampanju izazvao dodatne polemike među novinarima, ali i građanima.
“Leejeva kampanja na društvenim mrežama uoči izboria uključivala je objave na Facebooku i Instagramu kojima se promovira njegova kandidatura za funkciju. Objave su uključivale slike iz crtanih filmova s citatima i političkim sloganima. Donacije za kampanju stigle su iz 59 kompanija i udruženja iz Hong Konga. Lee je zajedno s još 11 zvaničnika pod američkim sankcijama zbog svoje uloge u suzbijanju demonstracija”, piše The Guardian.
Prema podacima koji su dostupni novinarima, Leejevi troškovi za predizbornu kampanju bili su šest puta veći od predizborne kampanje Carrie Lam koja je obavljala funkciju šefice Hong Konga u periodu od 2017. do 2022. godine. Lam je na svoju izbornu kampanju potrošila 300.000 američkih dolara.
“Prema izbornim zakonima Hong Konga, maksimalni iznos koji kandidat može potrošiti tokom izborne kampanje iznosi 17,6 miliona dolara”, navodi The Guardian.
Izvor: Klix