Milorad Dodik, predsjedavajući Predsjedništva BiH, Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija FBiH i Neđo Trninić ministar saobraćaja i veza RS, usaglasili su se danas o konačnoj trasi cjeline autoputa i brze ceste Sarajevo – Beograd.
“Usaglasili smo se da jedinstvena dionica bude zvanično predložena i biće ucrtana na kartu u narednih sedam dana, nakon čega će biti puštena na dalje usvajanje”, rekao je Dodik na konferenciji za medije nakon sastanka.
On je naglasio da je Turska spremna za investicije za jedan takav objekat. Kako je kasnije dodano, ostaje da se vidi na koji će način Turska biti uključena jer ostaje mogućnost dodatnog zaduživanja.
Ono što je sada važno, kaže predsjedavajući Predsjedništva BiH, jeste da BiH ima usaglašenu trasu koju će predložiti Ankari, javlja Klix.
“Mogu da kažem ta će se trasa kretati od Rače preko Bijeljine, pa preko Brčkog i Lončara i spustiti se prema Sarajevu (preko Tuzle i Žepča) odakle se ide na Pale, Rogaticu i Višegrad gdje se pravi konekcija za Goražde, a na Srbiju ćemo se spojiti kod Vardišta”, objasnio je Dodik.
Dio između Sarajeva i Višegrada gradiće se u profilu brze ceste, dok dio u Federaciji ostaje na volju entitetskim vlastima.
Dodik je informisao novinare da cijeli projekat košta oko tri milijarde evra, a na cijenu će uticati desetine tunela i mostova. On je podsjetio da će Srbija svoj dio autoputa početi graditi u junu prema Kuzminu, odnosno između Beograda i Semberije.
Ono što je takođe bitno jeste pozitivna funkcija cjeline autoputa od Gradiške do Višegrada, a to je direktna konkurencija autoputa kroz Slavoniju.
“Ukoliko trasa od Gradiške preko Doboja pa prema Sarajevu i Višegradu bude stavljena u funkciju autoputa, put od Ljubljane do Soluna bi bio kraći za 200 kilometara i to je šansa. A i dio odgovora za one koji budu protiv takve ideje”, rekao je Dodik.
Ministar Lasić je pojasnio da će dio autoputa u FBiH ići preko već planirane trase od Žepča preko Tuzle pa na Bijeljinu.
Izvor: Nezavisne